Od 1 sierpnia 2022r. dostępna jest usługa, która umożliwia uzyskanie informacji o rynku pracy również przez osoby nieslyszące lub słabosłyszące posługujące się językiem migowym. Usluga realizowana będzie przez Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia za pośrednictwem platformy do rozmów video MS Teams. Nowy kanał komunikacji obsługiwany będzie przez konsultanta Zielonej Linii ze znajomością języka migowego (PJM) poprzez
1. Videorozmowę (połączenie będzie możliwe przez Internet z dowolnego miejsca)
2. Skkorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu a osobą głuchą lub niedosłyszącą.
Połączenie z konsultantem możliwe będzie z adresu: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy
Aktualizacja z dnia 11.08.2022:
Szanowni Państwo,
od teraz kontakt z Zieloną Linią w języku migowym jest dostępny po zarezerwowaniu rozmowy. Jako że zainteresowanie jest duże, a konsultant tylko jeden, dla sprawniejszej obsługi wprowadziliśmy opcję rezerwacji. Rozmowy mogą być rezerwowane z wyprzedzeniem minimum 30 min, maksimum 7 dni.
Aby zarezerwować rozmowę w języku migowym należy wejść na stronę: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy i kliknąć przycisk „Zarezerwuj rozmowę". Po kliknięciu tego przycisku Użytkownik zostanie przekierowany na stronę z kalendarzem, gdzie będzie mógł wybrać dogodny termin połączenia z konsultantem Zielonej Linii.
Po wyborze dnia i godziny rozmowy Użytkownik otrzyma na adres mailowy link, który umożliwi mu nawiązanie kontaktu z konsultantem Zielonej Linii o umówionej godzinie. Konsultant będzie czekał na połączenie przez 10 minut (licząc od zarezerwowanej godziny).
Sprawy pilne w urzędzie pracy
W sprawach pilnych, np. gdy w urzędzie pracy pojawi się osoba niesłysząca, która będzie potrzebować tłumacza języka migowego (konsultanta Zielonej Linii), pracownik urzędu będzie mógł zadzwonić pod numer (85) 748 16 22 i sprawdzić dostępność konsultanta. Jeżeli konsultant Zielonej Linii będzie dostępny, pracownik urzędu będzie mógł skorzystać z tego linku:
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MDdhZDk3MmMtZDQ2NS00N2RhLTk2ZGYtZWY1NjkzYzE5MGUw%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%226a2eaf16-980a-46cf-b700-84230e297907%22%2c%22Oid%22%3a%228aa1156e-d4ef-4224-8ab3-a6e45a9e2297%22%7d
i od razu – bez wcześniejszej rezerwacji – nawiązać połączenie w celu tłumaczenia rozmowy na język migowy.
Zachęcamy jednak do korzystania z rezerwacji rozmowy, aby połączenia video odbywały się sprawnie, a nasz konsultant mógł się do nich przygotować.
Zielona Linia prowadzi działania informacyjne, których celem jest wspieranie osób bezrobotnych
w poszukiwaniu zatrudnienia, a także propagowanie pozytywnych wzorców, mobilizujących
do rozwoju czy zakładania własnych firm. Zielona Linia swoje usługi kieruje również do pracodawców, m.in. chcących zatrudnić cudzoziemców czy szukających wsparcia z urzędu pracy. Nadzór nad działalnością serwisu prowadzi Komenda Główna Ochotniczych Hufców Pracy podlegająca pod Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.