Osoby ubiegające się o nadanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy powinny złożyć wniosek w postaci elektronicznej korzystając z systemu praca.gov.pl.
Pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. Osoba otrzyma na konto praca.gov.pl decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej.
Pełna rejestracja nie wymaga osobistego stawiennictwa w urzędzie pracy.
Osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym.
Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl.
Dla osób nie posiadajacych dostępu do internetu istnieje możliwość bezpośredniej rejestracji po wcześniejszym umówieniu wizyty telefoniczne:
tel. (63) 22 81 246 lub (63) 27 22 625 wew. 247
Usługi dostępne na praca.gov.pl: